انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ ویژه دانشجویان ورودی جدید رشته مدیریت

انجمن علمی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

وبلاگ ویژه دانشجویان ورودی جدید رشته مدیریت

زندگی برایان تریسی از زبان برایان تریسی

  

زندگی برایان تریسی از زبان برایان تریسی

من در آغاز زندگی به جز داشتن یک ذهن کنجکاو از مزایای چندانی بهره مند نبودم.درمدرسه درس نمی خواندم و دست آخر هم ترک تحصیل کردم. سالها به کارهای سخت یدی مشغول بودم. در جوانی در یک کشتی باربری کار پیدا کردم و بیش از هشتاد کشور را در پنج قاره جهان دیدم . وقتی دیگر نتوانستم کار یدی پیدا کنم از این خانه به آن خانه می رفتم و با درصد معینی که از فروش کالاها نصیبم می شد گذران زندگی می کردم . مدتها درگیر فروش اجناس مختلف بودم تا اینکه یک روز از خود پرسیدم :

 « چطور است که دیگران از من موفق ترند ؟ »  

به سراغ فروشندگان موفق رفتم و از آنها پرسیدم که چطور کار می کنند . آنها به من گفتند ...




 

زندگی برایان تریسی از زبان برایان تریسی 

من در آغاز زندگی به جز داشتن یک ذهن کنجکاو از مزایای چندانی بهره مند نبودم.درمدرسه درس نمی خواندم و دست آخر هم ترک تحصیل کردم. سالها به کارهای سخت یدی مشغول بودم. در جوانی در یک کشتی باربری کار پیدا کردم و بیش از هشتاد کشور را در پنج قاره جهان دیدم . وقتی دیگر نتوانستم کار یدی پیدا کنم از این خانه به آن خانه می رفتم و با درصد معینی که از فروش کالاها نصیبم می شد گذران زندگی می کردم . مدتها درگیر فروش اجناس مختلف بودم تا اینکه یک روز از خود پرسیدم :

 « چطور است که دیگران از من موفق ترند ؟ »  

به سراغ فروشندگان موفق رفتم و از آنها پرسیدم که چطور کار می کنند . آنها به من گفتند که چه کار می کنند و من هم عمل کردم و فروشم بالا رفت . نهایتا آنقدر پیشرفت کردم که تبدیل به یک مدیر فروش شدم .این جریان یادگیری و به کار گیری آنچه یاد می گرفتم زندگی مرا دگرگون کرد . به خاطر تجربیات ناموفقی که در زندگی داشتم یک نوع احساس ضعف و عدم کارایی در من شکل گرفته بود . در این مخمصه ذهنی گرفتار شده بودم که فکر می کردم کسانی که بهتر از من عمل می کنند واقعا بهتر از من هستند و این فکر ضرورتا درست نیست . آنها فقط کارها را با روش دیگری انجام می دادند و از نظر منطقی آنچه را که آنها یاد گرفته بودند من نیز می توانستم یاد بگیرم . ظرف مدت یک سال پس از شروع کارم در زمینه فروش تبدیل به یک فروشنده طراز اول شدم . یکسال پس از آنکه وارد حوزه مدیریت شدم توانستم تبدیل به مدیر عاملی شوم که نودوپنج نفر نماینده فروش در شش کشور زیر دستش کار می کردند .

در آن زمان بیست و پنج سال داشتم . در طی سالها در بیست و دو حرفه مختلف کار کردم . چندین شرکت را تاسیس و راه اندازی کردم و از یک دانشگاه معتبر در رشته مدیریت بازرگانی مدرک گرفتم . همچنین توانستم زبانهای فرانسه ، آلمانی و اسپانیایی را یاد بگیرم و به عنوان سخنران ، مربی و مشاور با بیش از 500 کمپانی همکاری کنم .

طول سوابق حرفه ای خود یک حقیقت ساده را دریافتم . کلید دست یابی به موفقیت بزرگ ، پیروزی ، احترام ، مقام و خوشبختی در زندگی این است که بتوانی ذهنت را تمام و کمال روی مهمترین کار یا هدفی که داری متمرکز کنی ، آن را درست انجام دهی و تا آنرا به اتمام نرسانده ای دست از کار نکشی.

کتاب های این نویسنده که در ایران ترجمه گردیده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رموز موفقیت برای زنان در زندگی و کار

رموز اعتماد به نفس در زندگی وکار برای همه

مدیریت زمان : رموز استفاده بهتر از وقت در زندگی و کار برای همه

رموز مدیریت موفق

تمرکز روی هدف : روش های ساده و کارآمد برای آسان کردن زندگی ، دوبرابر کردن کارآیی و دست یابی به تمامی اهداف.

لازم به ذکر است که برایان تریسی در حال حاضر یک سخنران ، مربی ، و مشاور حرفه ای و مدیر شرکت بین المللی برایان تریسی ( Brian Tracy International) است که یک شرکت آموزشی – مشاوره ای در سولاتابیچ کالیفرنیاست. در سی سالگی از دانشگاه آلبرا درجه کارشناسی و پس از ادامه تحصیل مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت از دانشگاه کلمبیا پاسفیک دریافت کرد. ازدواج موفقی داشته ودارای 4 فرزند است . وی یکی از معتبرترین مراجع صاحب نظرجهان در زمینه موفقیت و پیشرفت است .

گردآوری شده توسط حورا هنردوست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد