ایده های کار آفرینانه در کسب و کار زنان
تحقیقات نشان میدهد، اولین دلیلی که باعث شروع کسب و کار توسط زنان می شود این است که در آنان ایدههای کار آفرینی القا میشود , دلیل دیگری که اغلب اظهار می شود خشمی است که از محیطهای کاری قبلی خود دارند.اینها همه واقعیتهای بر مطالعه ای است که امروز توسط سه سازمان معتبر کسب و کار زنان منتشر شده است: کاتالیست(Catalyst )، انجمن ملی برای زنان صاحب کسب وکار (NFWBO )، کمیته های کارآفرینی.
راه های جدید برای کسب وکار زنان تحقیقی است که
ایده های کار آفرینانه در کسب و کار زنان
تحقیقات نشان میدهد، اولین دلیلی که باعث شروع کسب و کار توسط زنان می شود این است که در آنان ایدههای کار آفرینی القا میشود , دلیل دیگری که اغلب اظهار می شود خشمی است که از محیطهای کاری قبلی خود دارند.اینها همه واقعیتهای بر مطالعه ای است که امروز توسط سه سازمان معتبر کسب و کار زنان منتشر شده است: کاتالیست(Catalyst )، انجمن ملی برای زنان صاحب کسب وکار (NFWBO )، کمیته های کارآفرینی.
راه های جدید برای کسب وکار زنان
تحقیقی است که بر مبنای بررسی های انجام شده روی800 زن و مرد صاحب کسب و کار صورت
گرفته است و هدف آ ن دریافت این نکته بوده است که چرا تعداد زنان صاحب کسب و کار
در ایالات متحده تقریبا با رشدی دو برابر بیشتر از میانگین جهانی افزایش مییابند.
لوئیس هابر (Lois
HABER ) رئیس موسسه NFWBO دبیر و سرویس
مالی موسسه Delare
Valley بیان می کند.« زنان احتمالا بیشتر به دو
دلیل کسب و کار خود را اغاز می کنند. اول اینکه موقعیتهایی را که برای اجرای ایده
های کار آفرینی وجود دارد تشخیص می دهند یا اینکه برای خود همان کاری انجام میدهند
که قبلا برای کار فرمای خود انجام میدهند.» وی می افزاید: « برای 44 درصد اززنان
اینها محرک اولیه است.»
بر اساس مطالعات انجام شده تغییرات عمده ای در این محرک در طول دو دهه اخیر رخ
داده است. زنانی که در ده سال اخیر کسب و کاری راه انداخته اند بیشتر تمایل به کسب
تجربه حرفه ای و یا موقعیت های مدیریتی دارند تا موقعیتهای کارمندی.
با توجه به نظر Sheilawelingron رئیس کاتالیست(Catalyst ): افزایش چشمگیری در تعداد زنانی که در شغلهای قبلی خود به بازی گرفته نمی شدند مشاهده می شود. پنجاه و یک درصد از زنان صاحب کسب و کار دارای سابقه قبلی کاری، آرزوی داشتن انعطاف پذیری بیشتر را به عنوان دلیل اصلی ترک مشاغل قبلی خود ذکر می کنند و در حالیکه 29 درصد وجود سقف شیشهای (glass-ceiling ) ; را به عنوان دلیل اصلی ذکر کرده اند. 44 درصد از این افراد اظهار داشته اند که احساس میکردند حضورشان با ارزش و مفید نبوده است.
جمله« تو از طرف روسا و ناظرین خود جدی گرفته نمی شوی» تجربه همیشگی یک سوم از این زنان است. بیشتر از نیمی از آنان (58%) می گویند هیچ چیز نمی تواند آنان را به دنیای کار قبلی باز گرداند، در حالیکه 24% پول بیشتر و 11% انعطاف پذیری بیشتر را عواملی دانستهاند که می تواند موجب بازگشت آنان به مشاغل وشرکت های قبلی شود.
Linda k.paresky رئیس کمیته راه های کارآفرینی می گوید:«در این مطالعه همچنین آشکار می کند که در حالیکه کسب و کار هایی که توسط مردان آغاز می شود اکثرا به مشاغلی که قبلا داشته اند ارتباط نزدیک دارد، اغلب زنان یا کسب وکار کاملا غیر مرتبط با مشاغل قبلی خود آغاز می کند و یا علائق شخصی خود را در حرفه خود دنبال می کنند.» زنان صاحب کسب و کار (14%) بیشتر از مردان (2%) علائق شخصی خود را در کسب و کارشان پیگیری می کنند.
این مطالعه همچنین نکات زیر را آشکار می کند:
- اکثر کارآفرینان دارای سابقه کاری قبلی در بخش خصوصی هستند،
که از میان زنان کمتر از مردان از شرکت معتبر جدا شده و بیشتر تجربه کار را به
صورت غیر انتفاعی داشته اند.
- زنانی که در ده سال ا خیر کسب و کاری راه انداخته اند بیشتر از مشاغل مدیریتی
آمده اند تا از مشاغل کارمندی.
- زنان بیشتر از مردان تمایل دارند که کسب و کاری راه بیاندازند تا کسب و کاری را
خریداری کنند .
- از نظر زنان کار آفرین رئیس خود بودن و داشتن آزادی های بیشتر جزو مهمترین
مزایای کار آفرینی است در حالیکه حل و فصل مشکلات کارمندان گذراندن ساعت های
متوالی میان آنان جزو بدترین معایب ذکر شده است. Heidi.G.Miller رئیس دفتر مالی
گروه Travelers می گوید: «این نکته که که چرا زنان مشاغل کارمندی را برای خلق
محیطهای کاری جدید – که جوابگوی نیازشان باشد – ترک می کنند، اهمیتی حیاتی برای
شرکتهای بزرگ و معتبر آمریکایی دارد. » او می افزاید: نتیجه این امر میتواند به
فراهم کردن اطلاعاتی برای خدمت رسانی بهتر به زنان کار آفرین کمک کند.
ترجمه : حنیف موسوی ,
برگرفته
از: wenet.ir
خیلی خوشم اومد،دستون درد نکنه